O tom, že výuka s mikroskopem není rozhodně žádná nuda, ani náročná disciplína, se můžete přesvědčit během našich programů v laboratorní učebně. Ponoříte se do fascinujícího mikrosvěta, který nás, ač ho nevidíme, ze všech stran obklopuje.
Během programu si žáci osvojí dovednosti laboratorní práce s mikroskopem, binokulární lupou a dalšími technologiemi.
Programy jsou koncipované pro žáky 5.-9. ročníků ZŠ.
Jak se objednat
Z nabídky vyberte odpovídající program. Váš požadavek nám napište na e-mail pruvodci@botanicka.cz. Doporučujeme se objednat alespoň 14 dní před plánovanou prohlídkou, během větších akcí raději ještě dříve.
Kolik to bude stát
Cena za program je 90 Kč/žák, při minimální platbě 1980 Kč za skupinu. Program může absolvovat maximálně 28 žáků.
Podmínky návštěvy
Program trvá 135 minut a je připraven pro školní třídu, která se v jeho průběhu dělí na dvě poloviny. První polovina žáků absolvuje program v laboratoři, zatímco druhá skupina realizuje samostatnou prohlídku skleníku Fata Morgana s využitím samoobslužného programu. Obě skupiny se poté vymění.
Programy mohou probíhat v dopoledních i odpoledních hodinách. Začátek programu přizpůsobíme vašim potřebám.
Nabídka výukových programů
1. Jak na mikroskop, aneb základy mikroskopování
Mikroskop není žádný strašák, kterého by se měli žáci bát.
Během programu proto žáky seznámíme se základními technikami práce s mikroskopem a binokulární lupou. Naučí se připravit a popsat jednoduchý nativní preparát.
5. Chlupy stokrát jinak, aneb jak je to s pokožkou rostlin
To, že každá rostlina má pokožku, možná víme. Kde všude na ni na rostlinném těle narazíme? Jak jí nazýváme a jaké má podoby a funkce, které rostlinám pomáhají přežít v mnohdy náročných podmínkách?
Pozn: Programy Korýši pod mikroskopem probíhají v návaznosti na aktuální dostupnost biologického materiálu.
8. Mechorosty stokrát jinak
Program žákům představí mechorosty jako pionýrské rostliny schopné přežít i v nepříznivých podmínkách.
Pomocí mikroskopu se žáci seznámí s přizpůsobením mechorostů k uchování vody i nejběžnějšími druhy naší přírody.
Klíčové pojmy: mechy, játrovky, mikroskop, hyalocyty a chlorocyty, příčný řez, lamely, ploník, rašeliník, rašeliniště, měřík, voda
9. Fotosyntéza v láhvi
Během programu se žáci zaměří na list, jako základní jednotku, kde probíhá fotosyntéza.
Seznámí se s anatomickou stavbou listu a během pokusu změří množství vylučovaného O2 během procesu fotosyntézy ve zkoumaných listech. * Úspěšnost pokusu závisí na aktuální intenzitě slunečního svitu